Vanliga frågor
HJÄLPTEMAN
VANLIGA FRÅGOR
Kan jag häva eller ändra min beställning?
Om du måste häva eller ändra din beställning, kontaktar du omgående vår kundservice (0341 996 59939). Vi kan genomföra de flesta ändringsönskemål utan problem innan beställningen ska tryckas. Statusen kan du kontrollera i ditt kundkonto. Eftersom vi trycker varan bara för dig, ber vi dig att kontrollera den noggrant innan du lämnar beställningen.
Kan jag få ett kostnadsförslag?
Självklart skickar vi gärna en offert till dig. Hör av dig via e-post (info@teamshirts.se) med dina önskemål, idéer och motiv eller använd vårt formulär. Vi skickar då vanligtvis ett kostnadsförslag inom 1–2 arbetsdagar.
Leveransdatum
Du får veta din leveranstid snabbast genom att använda vår leveranstidsräknare. Ange helt enkelt ditt beställningsdatum nedan. Tänk på att beställningar med betalningssättet förskottsbetalning inte bearbetas förrän överföringen har kommit in på vårt konto.
Vad ska jag göra om jag har frågor om designen?
Vi ger dig gärna råd och hjälp vid alla slags svårigheter. Vi kan alltid ge information om produktstorlekar, motivformat och tryckmetoder.
Kan jag betala min beställning utan mervärdesskatt?
Beställningar måste principiellt betalas inklusive alla delar som anges i beställningsbekräftelsen (mervärdesskatt, fraktkostnader osv.).
Vilka betalningssätt är tillgängliga?
Du har tillgång till följande betalningsmöjligheter:
Vad händer efter att jag har beställt?
För att säkerställa att du och ditt team får bästa möjliga resultat tittar vi på alla beställningar innan de går till tryck. Då ser vi om grafikens kvalitet är bra, om placeringen passar och vi väljer den bästa tryckmetoden. Vi genomför naturligtvis endast ändringar om du samtycker till dem. För att det ska gå snabbt rekommenderar vi att du anger ditt telefonnummer under beställningen resp. kontrollerar din e-post regelbundet.
Vilka tryckmetoder används?
Eftersom vi kontrollerar alla era beställningar beträffande motivkvalitet m.m. fastställer vi i samband med detta även den optimala tryckmetoden för ert motiv. Denna kan ni alltså inte välja själva i designern. Naturligtvis lyssnar vi dock ändå på era önskemål så långt det är tekniskt möjligt. För detta får ni gärna kontakta vår kundservice efter att beställningen gjorts ( eller 0341 996 59939).
Hur räknar ni ut hur mycket jag ska betala?
Priset på artikeln består av produktionspriset och antalet motiv på plagget (framsida, baksida, ärm...). Vi tar ett fast tryckpris per sida. Då spelar det ingen till hur många färger och motiv du använder eller om du personanpassar varje artikel med namn & nummer. När det gäller specialtekniker som och tas en engångsavgift ut för förberedelsen. Standardfrakt är gratis på alla beställningar.
Hur ser returreglerna ut?
Om den vara som du beställt skulle vara bristfällig (t.ex. eftersom vi har gjort ett tryckfel), så tar vi naturligtvis tillbaka artikeln och betalar tillbaka pengarna eller skickar en ny tröja.
Kan jag beställa provexemplar?
Vi skickar naturligtvis gärna ett provexemplar – eller även flera otryckta exemplar om du är osäker på storlekar.
Security Incident July 2021
We recently became aware that an unauthorized third party may have gained access to parts of our platform. We took immediate steps to protect our data from this attack and are actively investigating this issue. Our business operations were not affected by this incident and all systems are running normally.
Vilka fraktkostnader kan uppkomma?
Standardleveransen är gratis. Kostnaderna för expressleverans kan du se i tabellen.
Tänk på förhållandet mellan motiv- och produktstorleken
Om ditt uppladdade motiv inte kan placeras, beror det vanligtvis på att det inte är lämpligt för din valda produkt. Vi behöver vektorfiler till andningsaktiva material. Vektorgrafik består av linjer, cirklar eller kurvor och kan därför förstoras eller förminskas utan kvalitetsförlust. Olika program kan skapa vektorgrafik, t.ex. Corel Draw, Adobe Illustrator och Inkscape. Du bör ta hänsyn till nedanstående information vid skapandet. Medan du laddar upp ditt motiv kontrollerar vi det automatiskt beträffande dessa kriterier och anpassar det vid behov. Till exempel förstorar vi för små motivdelar så att trycket senare även håller på T-shirten. Om automatiska ändringar inte är möjliga, får du information om det. Det är dock inte så farligt. Kontakta helt enkelt vår service med ditt motiv-ID, som visas vid uppladdningen. Våra grafiker anpassar ditt motiv manuellt för trycket, helt gratis.
KONTAKT